۱۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۶
کد خبر: ۶۱۹۴۵۶
آیت الله علم الهدی تأکید کرد؛

سفرهای پیاپی مشکلات را حل نمی کند|توجه به راهبرد حسینی برای مواجهه با دشمن

سفرهای پیاپی مشکلات را حل نمی کند|توجه به راهبرد حسینی برای مواجهه با دشمن
نماینده مجلس خبرگان رهبری گفت: باید اقتصاد مقاومتی را در کشور اجرایی کنیم نه اینکه سفرهای پیاپی به غرب داشته و به ساعت ها حرف زدن در برابر دشمن بپردازیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله علم الهدی، نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته در حرم مطهر رضوی در خطبه اول به مصادیق تقوا و در خطبه دوم به تعیین راهبرد در برابر تحریم اقتصادی دشمن براساس سیره سیدالشهدا(ع) در کربلا اشاره کرد.

وی با بیان این که یکی از مصادیق تقوا در زندگی ترک گناه است، گفت: زندگی که ترک گناه فرهنگ و عادت شود، در اعمال، رفتار، معاملات و برخورد افراد با اشخاص حرام و گناه وجود ندارد و زندگی در جهت اطاعت خداوند باشد، این زندگی مصداق تقوا است البته آدم معصوم نیست و گاهی خطایی از او سر می زند اما زندگی و اعمال و رفتار او با گناه همراه نیست.

آیت الله علم الهدی افزود: اگر زندگی انسان در عرف، معاملات، ارتباطات اجتماعی و سیاسی و جریان خانوادگی بر پایه این باشد که گناه در زندگی او نباشد، این زندگی مصداق تقوا است اما اگر عقل، استعداد و امکانات شخص در استخدام شیطان باشد و همه امکانات فرد صرف گناه شود، خشم و غضب خدا بر آن ها نهادینه می شود که نه تنها آخرت بلکه دنیای وی نیز تباه شده است و حلاوت و شیرینی با وجود همه امکانات در زندگی وی وجود ندارد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با تأکید به پرهیز از گناه در زندگی، اظهار کرد:  سعی کنید باب گناه در زندگی شما باز نشود چون با انجام یک گناه دریچه گناه به زندگی شما باز شده و گناه سیل آسا وارد زندگی شما می شود و این زندگی دیگر مصداق تقوا نیست.

وی به نتیجه تقوا در زندگی اشاره و ابراز کرد: خانواده مانند کارگاه است که اگر پاک در طاعت خدا بود؛ شهید، بنده خدا، فدایی امام حسین(ع) و دل داده به پیامبر(ص) از این خانواده صادر می شود اما اگر خانواده چراگاه شیطان شد توده ای از کثافت در جامعه و فرزند معتاد و نااهل صادر می کند بنابراین سعی کنیم که در خانواده تقوا و طاعت خداوند داشته باشید تا نتیجه ای مطلوب صادر کنید.

راهبرد سیدالشهدا در برابر تحریم اقتصادی دشمن 

 آیت الله علم الهدی حادثه کربلا را تابلویی برای همه عرصه های زندگی در عصر حاضر دانست و گفت: مسأله کربلای امام حسین(ع) در همه عرصه های سیاسی و اجتماعی ما تابلو است و ما می توانیم از آن برای امروز خود راهبرد اخذ کنیم.

امام جمعه مشهد با اشاره به مطابقت تحریم اقتصادی در کربلا بر امام حسین(ع) و تحریم اقتصادی آمریکا بر ما، ابراز کرد: اولین برخورد دشمن با سیدالشهدا(ع) تحریم اقتصادی بود و با بستن آب و شکنجه سختی بر حضرت نوعی تحریم اقتصادی را بر ایشان وارد کرد که  این تحریم اقتصادی لشکر یزید با تحریم آمریکا نسبت به ما قابل تطبیق است و باید ببینیم که عملکرد حضرت نسبت به این تحریم چه بود.

وی با اشاره به موضع امام حسین(ع) در برابر تحریم اقتصادی دشمن، افزود: افرادی از طرف دشمن برای اباعبدالله(ع) پیام آورده و حضرت نیز برای لشکر سخنرانی داشتند اما هیچ کجا رفع تحریم را تقاضا نکرد چون اگر به دشمن اظهار می کرد دشمن متوجه می شد که سیدالشهدا(ع) از این جهت در مضیقه قرار دارد پس فشار را بیشتر می کرد و حضرت برای این که دشمن احساس نکند که در مضیقه قرار دارد، نگفت که رفع تحریم کنید.

آیت الله علم الهدی به مقاومت و ایستادگی امام حسین(ع) در برابر تحریم اقتصادی دشمن اشاره و ابراز کرد: اباعبدالله(ع) اگر جایی اظهار عطش و فشار آب می کرد، می خواست تابلویی بالا ببرد و نشان دهد که از نظر مقاومت در برابر دشمن تا کجا مقاومت می کند، این که حضرت علی اضغر(ع) را به میدان آورد برای رفع تحریم نبود بلکه می خواست نشان دهد که مردم من تا اینجا که طفل من مانند گوشت تفت دیده شده است، در برابر تحریم دشمن ایستاده ام؛ بیان این مسائل آیا فقط برای روضه، اشک و احساس است یا سرمقش و راهبرد و درس است؟

راهبرد رهبری در اقتصاد مقاومتی همان راهبرد سیدالشهدا در کربلا است

نماینده خبرگان رهبری تصریح کرد: سیدالشهدا(ع) در برابر تحریم دشمن دست روی دست نگذاشت بلکه از طریق بی راهه آب تهیه کردند همچنین آب را جیره بندی کردند، این راهبرد امام حسین(ع) در برابر تحریم دشمن بود و این راهبردی برای امروز ما است که رهبری این راهبرد را با همه شاخص ها و مولفه ها با عنوان اقتصاد مقاومتی ارائه دادند و این راهبرد رهبری از راهبرد کربلا است.

آیت الله علم الهدی با اشاره به جامعیت اقتصاد مقاومتی مورد نظر رهبری، گفت: همان گونه که رهبری به عنوان حجت و ولی خدا نسخه اقتصاد مقاومتی را دارند، این نسخه را مسؤولان اجرایی کنند، نسخه ای که ایشان ارائه دادند، این همه اقتصاددان در مملکت و دنیا نتوانستند به گوشه ای از آن ایراد بگیرند که شایسته است ما از آن استفاده و مقاومت کنیم، نه اینکه سفرهای پیاپی به غرب داشته و به ساعت ها حرف زدن در برابر دشمن بپردازیم.

عملکرد اروپا و آمریکا در برجام با کلک و کلاه برداری است

وی خاطرنشان کرد: چهار سال است دنیای آمریکا و اروپا با تعامل با یکدیگر با کلاه برداری با ما عمل کرده اند و حال این که ما هم ذلیلانه ایستاده و تقلب های دشمن را بپذیرم، این عملکرد با کدام نظام ولایی بودن ما درست در می آید؟ آمریکا 16 ماه است از برجام خارج شده و همه مراوده هایی که اورپا با ما داشت اگر با ساده ترین اندیشه ها تحلیل شود آیا جز کلاه برداری و کلک با ما بوده است؟

آیت الله علم الهدی افزود: آمریکا و اروپا هر دو یک جریان هستند و روزی که آمریکا از برجام خارج شد، اروپا مأمور شد تا کاری کند تا ایران غنی سازی هسته ای نداشته باشد پس 16 ماه است ما را به بازی گرفته اند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری افزود: اینستکس یکی از این بازی‌ها بود، همچنین قرار بود اروپا مبلغی به ما پرداخت کند که روزگذشته وزیر دارایی فرانسه به‌ واشنگتن سفری داشته تا از آنان کسب تکلیف کنند، آیا در عصر ارتباطات امروز نمی‌توانسته با آمریکا تماس گیرد و حتما باید سفر می‌کرد، همه این‌ها بازی است، آنان می‌خواهند حتی به‌مدت یک ماه هم که شده ما را معطل کنند و این ها کلک بازی است.

امام جمعه مشهد ابراز کرد: شرایط ما با شرایط زمان امام حسین(ع) در کربلا فرق دارد و ما نمی توانیم عمل سیدالشهدا(ع) را اجرا کنیم اما می توانیم به رنگ حسین(ع) باشیم، این عزاداری و سیاه پوشیدن ها به این معنا است که ما حسینی و پیرو امام حسین(ع) هستیم پس به رنگ امام حسین(ع) در آمده و به اجرای رهنمودهای رهبری به عنوان ولی الله و حجت امام حسین(ع) بپردازیم./864/پ201/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات